زمان بارگزاری این صفحه: 9:29 AM UTC

نماینده لنگرود؛موافقت کمسیون عمران مجلس با استفاده از بتن در جاده سازی

ماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون عمران استفاده از بتون در لایه بیندر را مطرح ساخته است و با دلایل خود نظر مثبت این کمیسیون را جلب کرده اند.

به گزارش صدای گیلان ،مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی ، استفاده از بتن در جاده سازی را امری سنجیده دانست و اقدان وزرات راه در این راستا را صحیح دانست.

به نوشته سایت خانه ملت ، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون عمران استفاده از بتون در لایه بیندر را مطرح ساخته است و با دلایل خود نظر مثبت این کمیسیون را جلب کرده اند.

بائوج لاهوتی گفت: طبق گفته وزیر راه و شهرسازی، استفاده از بتن در لایه بیندر نه تنها از لحاظ فنی باعث استحکام بیشترجاده و ماندگاری طولانی تر خواهد شد بلکه از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه خواهد بود.

عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی گفت: در هر صورت این طرح باید در عمل خود را نشان دهد و امید است در آینده و ضمن اجرایی شدن نیز همچنان برآورد مثبتی از این طرح داشته باشیم.

گفتنی است که طرح روسازی های بتنی ، با جایگزین کردن بتن به جای آسفالت قیر در روسازی ها از حدود دو و نیم سال پیش در وزارت راه اجرایی شده است.
بیش از 200 هزار کیلومتر راه در کشور داریم که تاکنون فقط 15 کیلومتر با بتن ، روسازی و به صورت آزمایشی در یک سال اخیر زیر بار ترافیک رفته و نتایج خوبی هم داشته است.
طبق بیان معاون شرکت ساخت و توسعه آزادراه های کشور، به علت طولانی بودن عمر بتن هزینه نگهداری از جاده ها کاهش یافته و بتن با طول عمر خوبی که دارد، هزینه نگهداری جاده ها را کاهش می دهد و گسترش این روش در اولویت قرار دارد اما تاکنون به دلیل تولید بالای قیر در باره روش بتنی روسازی ها کار زیادی نشده است.

مطالب بیشتر؛






عناوین ویژه