زمان بارگزاری این صفحه: 9:56 PM UTC

روحانی تاکنون نتوانسته به خوبی توضیح دهد که احمدی‌نژاد چه بلایی سر این کشور آورد

فیاض زاهد ، نویسنده کتاب مدیریت رسانه در بحران‌های بین‌المللی گفت: اگر تیم اطلا‌رسانی و مجموعه دولت یازدهم نتواند مشکلات ارث برده را برای افکار عمومی توضیح دهد، از جایگاه مدعی‌العمومی به جایگاه متهم نقل مکان خواهد کرد.

فیاض زاهد

به گزارش پایگاه تحلیل خبری صدای گیلان ، فیاض زاهد در گفت‌وگو با آنا، در ارزیابی خود از روند اطلاع‌رسانی دولت اظهار کرد: به عنوان یک شهروند که اطلاعی از رسانه هم دارد، حضوری از دولت نمی‌بینم. من فکر می‌کنم نه تیم سخنگوی دولت و نه تیم مشاوران رسانه‌ای، سابقه، تجربه، به روز بودن، به روز اطلاع‌رسانی کردن و تسلط کافی به راه‌های نوین ارتباط گیری مردم با دولت را ندارند.

وی افزود: این بزرگواران همچنان بر روی سبک و سیاق قدیمی تأکید دارند. سؤالات و ابهامات بسیار زیادی در جامعه مطرح است. گاهی منتقدان قلب واقعیت می‌کنند و دولت هم مسائل را به گوش افکار عمومی نمی‌رساند. جز آقای روحانی که در این مسیر پیشگام است،‌ بقیه دولتمردان بیشتر خنثی هستند و آقای روحانی، خود بار مسئولیت اطلاع‌رسانی را به دوش می‌کشد.

همواره سیاستمداران باید به جامعه وعده‌های میان مدت بدهند
نویسنده کتاب مدیریت رسانه در بحران‌های بین‌المللی در پاسخ به این سؤال که “این روند چه آسیبی به دولت می‌زند؟” تصریح کرد: یک تعبیری گوبلز وزیر تبلیغات آدلف هیتلر داشت که همواره سیاستمداران باید به جامعه وعده‌های میان مدت بدهند. وعده‌ها نه کوتاه‌مدت و نه بلندمدت باشد. وعده‌های بلندمدت، مردم را ناامید می‌کند و وعده‌های کوتاه‌مدت، دولت را گرفتار.

زاهد گفت: وعده‌های میان‌مدت چیزی بین خوف و رجاست و تاکتیک حرفه‌ای تأثیر در افکار عمومی است، می‌دانید که مفهوم شست‌وشوی مغزی، مفهوم پیچیده‌ای‌ست که سال‌ها بر روی آن کار شده است. حال اگر همه بار معرفی عملکرد دولت را شخص رئیس جمهوری به دوش بکشد و تیم و دولت او کارساز و کارآمد نباشند پیوند لازم میان دولت و توده‌ها و افکار عمومی به وجود نخواهد آمد.

رئیس جمهوری تاکنون نتوانسته به خوبی توضیح دهد که احمدی‌نژاد چه بلایی سر این کشور آورده است
روزنامه‌نگار و استاد دانشگاه ادامه داد: ضمن اینکه دولت به خاطر کاهش قیمت نفت نمی‌تواند مشکلات مردم را به صورت معجزه‌آسا بهبود ببخشد، از طرفی دولت تاکنون نتوانسته به خوبی توضیح دهد که احمدی‌نژاد چه بلایی سر این کشور آورده است. اما وقتی شما نتوانید یا نخواهید به افکار عمومی درست پاسخ دهید، پس از مدتی از جایگاه مدعی العموم به جایگاه متهم نقل مکان می‌کنید.

وی تاکید کرد: خیلی باید حواسمان باشد افکار عمومی جامعه، سیال است. انتخابات 92 به همت خاتمی و هاشمی و بزرگان اصلاح‌طلب و نارضایتی عمومی از عملکرد دولت قبل به نفع جریان اعتدال رقم خورد. آقای روحانی در عرض پنج روز شانس رئیس جمهور شدن را پیدا کرد و باید بدانیم ظرف پنج روز هم می‌تواند این جایگاه را از دست بدهد که این خیلی خطرناک است.

مردم باید بدانند که اتفاقات امروز ناشی از تصمیم‌گیری‌های دیروز است
زاهد اضافه کرد: باید آقای روحانی و تیمش دقت کنند که چطور با افکار عمومی رابطه برقرار کنند، چطور مشکلات را به مردم انتقال دهند و چطور مشکلات را ریشه‌یابی کنند. وقتی دولت قیمت نان را افزایش می‌دهد و باید هم افزایش دهد، بازتاب آن در جامعه، نارضایتی مردم است؛ در صورتی که مردم باید بدانند اتفاقات امروز ناشی از تصمیم‌گیری‌های دیروز است و این مشکل مهمی است که متأسفانه دولت به آن توجه نمی‌کند.

این روزنامه‌نگار و استاد دانشگاه در پاسخ به این مطلب که “عملکرد رسانه ملی را در شکل‌گیری فضای رسانه‌ای علیه دولت چقدر مؤثر می‌دانید؟”، تصریح کرد: دقت کنید که اگر این صدا و سیما خیلی نفوذ داشت، آقای جلیلی رئیس جمهور می‌شد، این صدا و سیما در جاهایی می‌توانند اثرگذار باشد و این به کنش آقای روحانی و دولتش بستگی دارد.

آقای خاتمی به همراه آقای هاشمی روند انتخابات را تغییر داد
وی گفت: مگر در آن هشت سال گذشته، صدا و سیما در برنامه‌های مختلف خود کم علیه آقای خاتمی سمپاشی کرد، ممنوع‌التصویرش کردند، چه اتفاقی افتاد، آقای خاتمی به همراه آقای هاشمی روند انتخابات را تغییر دادند.

نویسنده کتاب مدیریت رسانه در بحران‌های بین‌المللی تأکید کرد: کاربرد صدا و سیما در افکار عمومی آنجاست که خواست مردم با آنچه رسانه ملی می‌گوید سازگاری داشته باشد.

زاهد خاطرنشان کرد: آقای روحانی باید درباره برخی اعضای تیمش بازنگری کند، چراکه رئیس جمهوری به یاران باوفایی نیاز دارد که به شخص او و برنامه‌هایش ایمان داشته باشند زیرا اگر اینها هماهنگ عمل کنند رسانه‌های مخالف دولت آچمز خواهند شد.

مطالب بیشتر؛

کلیدواژه ها: ، ، ، ، ، ،






عناوین ویژه